miercuri, 5 iunie 2013

Cum cultivăm legumele-3 sfaturi

Am observat că mulţi cunoscuţi sunt interesaţi de modul în care cultivăm, aşa că o să să vă lăsăm câteva tehnici încercate în ultimul timp:
1. Macerat de tătăneasă ("fekete nadaj") pentru roşii: am pus o mână bună de plante întregi în 10 litri de apă şi am lăsat aşa două-trei zile. Am udat roşiile cu maceratul nediluat.
În privinţa maceratului, sunt unii ce preferă să îl fiarbă. Noi preferăm extractul rece pentru că e mai comod şi oricum funcţionează.
O lecţie importantă învăţată anul trecut e aceea că nu e bine să exagerăm cu gunoiul de grajd, iar adăugarea în luni precum iunie, e inutilă. O să ducă doar la vegetaţie bogată şi fructe puţine.
2. Mulcirea cu paie: acoperim pământul dintre plante cu paie. Astfel se păstrează umezeala şi solul e foarte sănătos. 
Unii folosesc rumeguş, aşa cum am văzut în filmul Back to eden (l-am văzut la recomandarea Valentinei de la Delicii sănătoase- https://www.facebook.com/DeliciiSanatoase)
3. Cenuşă pentru ardei şi vinete: aceste două legume au nevoie de mai mult calciu decât altele. Noi am pus între rânduri cenuşă. Puteam să facem şi "apă" de cenuşă, dar am observat câţiva limacşi (melci fără cochilie) şi cenuşa pură nu le place deloc. Nici nouă nu ne place de ei.
Ne bucură să vedem multe păsări în zona grădinei, mai ales vrăbii şi rândunici şi solul e foarte bogat în râme. Asta înseamnă că e bine ce facem :) 
Sursa majoră de insipraţie e cartea Permacultura, scrisă de Sepp Holzer. Se găseşte gratuit pe internet, tradusă de grupul TEI. Noi vă recomandăm  cu drag informaţiile din carte.

Râmă



Vrăbii pe grajd


Macerat de tătăneasă


Cenuşă printre ardei


Roşii

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu